Wortal Wirtualnemedia.pl uruchomił nowy serwis – BLOG. Swoje blogi zdecydowali się
tu pisać m.in. Krzysztof Ziemiec, Bogusław Chrabota, Grażyna Leloch, Waldemar Izdebski,
Konrad Ciesiołkiewicz, Piotr Barełkowski, Robert Bernaciak, Mateusz Zaremba i Adam Dyba.
Najnowszy serwis wortalu Wirtualnemedia.pl – Blog.wirtualnemedia.pl – ruszył oficjalnie
w środę, 16 sierpnia 2006 r. Jest to pierwsze miejsce w polskim internecie, gdzie będzie
można poczytać internetowe dzienniki ludzi zawodowo związanych z telewizją, radiem, prasą,
internetem, reklamą, public relations, badaniami marketingowymi, telekomunikacją i
gospodarką – czyli tym, czym na co dzień zajmuje się wortal Wirtualnemedia.pl.
Dlaczego internetowy dziennik?
– Po ponad stu dwudziestu felietonach dla miesięcznika ?Press? pora zmienić medium, gdyż
coraz trudniej jest pisać o mediach do miesięcznika. Między złożeniem tekstu a jego drukiem
nieraz mija epoka. I zmienia się zbyt wiele, by tekst był odkrywczy – napisał w swojej
pierwszej blotce Bogusław Chrabota – Dyrektor Anteny, Redaktor Naczelny Telewizji Polsat S.A.
Konrad Ciesiołkiewicz – były rzecznik rządu, obecnie doradca i pełnomocnik prezydenta
Warszawy – liczy na dyskusję o sprawach publicznych:
– Od lat moją pasją jest problematyka szeroko rozumianej komunikacji społecznej: PR, marketingu,
funkcjonowania mediów; a więc wszystkiego tego, czym zajmuje się serwis Wirtualnemedia.pl i
ludzie prowadzący tu blogi. Blog w branżowym serwisie ma swoją specyfikę. Ze względu na swój
określony, branżowy charakter, pozwala prowadzić ciekawy dialog dotyczący całego rynku medialnego.
Demokracji potrzebne są miejsca dyskusji o sprawach publicznych, a więc także o mediach.
Wirtualnemedia.pl i jego platforma z blogami stanowią takie miejsce. W sensie branżowym
to nowatorskie przedsięwzięcie – wyjaśnia powód założenia bloga Konrad Ciesiołkiewicz.
Do ?stargetowanego? odbiorcy na blog.wirtualnemedia.pl chce dotrzeć Marcin Duma, Dyrektor
Homo Homini – Badania Opinii i Komunikacja Społeczna:
– Decyzję o chęci prowadzenia bloga podjąłem w zasadzie od razu. Są blogi ogólne,
poetyckie, polityczne, erotyczne, dla nastolatków, SF, RPG, obrazkowe, komiksowe oraz
przynajmniej tuzin innych rodzajów, ale blog o mediach, PR i okolicach na profesjonalnym
wortalu mediowym to nowość. Blogując w taki sposób może zawężamy grono
odbiorców, ale możemy za to liczyć, że odbiorca będzie bardziej… ?stargetowany?.
Dzięki temu mamy dużą szansę na ciekawe dyskusje, komentarze osób
zainteresowanych i większym stopniu zorientowanych w tematyce
medialnej ? mówi blogujący na Wirtualnemedia.pl Marcin Duma.
Po co blogować?
– Jedni mówią: próżność, inni: ekshibicjonizm. Ja mówię: eksperyment. Każdy z nas
do pewnego stopnia jest przekonany o własnej racji i nieomylności. Najtrudniejszy moment
przychodzi wtedy, kiedy trzeba skonfrontować nasze poglądy z opinią innych ludzi.
Zależy mi na takiej konfrontacji, jednak nie po to, żeby puszyć się opiniami
potwierdzającymi moje tezy, ale żeby usłyszeć za i przeciw, przetestować
argumenty i pomysły, podzielić się swoimi spostrzeżeniami i dać wyraz emocjom – dodaje Duma.
Jak zapewnia Marcin Szumichora, właściciel wortalu Wirtualnemedia.pl, serwis
blog.wirtualnemedia.pl będzie systematycznie rozwijany i wzbogacany o nowe osoby
piszące swój internetowy dziennik.
Blog dostępny jest pod adresem: blog.wirtualnemedia.pl.
W tym miejscu można również zgłosić swoją chęć pisania bloga na Wirtualnemedia.pl.
Swój blog zdecydowali się do tej pory w wortalu Wirtualnemedia.pl pisać:
Adam Dyba – Business Development Director w ClickAd
Bartek Rosenkiewicz – Założyciel agencji Ixel Communications
Bartosz Herman – Marketing Manager, Samsung Electronics Polska
Bogusław Chrabota – Dyrektor Anteny – Redaktor Naczelny Telewizji Polsat S.A.
Dominika Płaza – MTV Polska
Grażyna Leloch – Project Manager w agencji interaktywnej TEQUILADIGITAL
Konrad Ciesiołkiewicz – Były rzecznik rządu, obecnie doradca i pełnomocnik prezydenta Warszawy
Krzysztof Ziemiec – Dziennikarz ´Wiadomości´ i programu ´Kwadrans po ósmej´ w TVP1
Marcin Duma – Dyrektor Homo Homini – Badania Opinii i Komunikacja Społeczna
Mateusz Zaremba -szef działu obsługi klienta u lidera rynku interaktywnego –
agencji HYPERmedia of Isobar/Aegis Media.
Piotr Barełkowski – Prezes TV Biznes
Rafał Janik– Właściciel firmy doradztwa online Thinkmedia oraz Sales & Marketing Manager w Nokaut Sp. z o.o.
Robert Bernaciak – Key Account Manager w domu mediowym Media Contacts.
Waldemar Izdebski – Dyrektor działu badań i planowania mediów, Mediatak – dom prasy regionalnej
http://blog.wirtualnemedia.pl
Wirtualnemedia.pl to jedyny w polskiej sieci tak kompleksowy serwis poświęcony
tematyce mediów. Codziennie aktualizowane wiadomości i kalendarium najważniejszych
wydarzeń na polskim rynku mediów pozwalają na bieżące śledzić wszystko to,
co najistotniejsze a co dotyczy telewizji, radia, prasy, internetu, reklamy, badań
marketingowych, telekomunikacji, PR i gospodarki. Miesięcznie serwis odwiedza
ponad 400 000 tys. użytkowników (badanie MegaPanel maj 2006 r.).