Kwietniowy ranking Top Ten mojeauto.pl nie przyniósł żadnych poważniejszych zmian. We wszystkich kategoriach pozostali ci sami liderzy co w marcu, nie było także żadnych oszałamiających awansów.
Ścisła czołówka rankingu najbardziej popularnych modeli była identyczna jak w poprzednim miesiącu. Pierwsze cztery lokaty zajęły te same modele ? Honda Civic, Skoda Fabia, Ford Focus oraz Fiat Grande Punto. Modele te nadają tonu tegorocznej edycji rankingu Top Ten i jak na razie nie widać poważnych konkurentów, którzy mogliby zagrozić pozycji tej czwórki.
Chyba, że utrzyma swój marsz ku górze trzecia generacja Opla Astry, która trochę tak niepostrzeżenie już od dłuższego czasu awansuje w kolejnych edycjach rankingu. Piąta pozycja jest najwyższą, jaką udało się osiągnąć niemieckiemu kompaktowi od ponad roku i naprawdę niewiele brakło, by przebić się do czołowej czwórki. Co takiego interesującego jest w ofercie najnowszej Astry, która w sprzedaży znajduje się już od dwóch lat? Być może poszukujących kuszą spore promocje cenowe na różne wersje, które sięgają nawet 9 tys. zł. A nie można zapomnieć także o cieszącym się wciąż sporym zainteresowanie modelem Astra Classic II – gdyby zsumować wyniki obu generacji, to Astra znalazłaby się zdecydowanie na pierwszej pozycji.
Kwietniowe nowości, jakie pojawiły się na naszym rynku, nie wprowadziły większych zmian w rankingu. Największy wpływ na wyniki miał debiut wersji sedan Chevroleta Aveo, dzięki której zdobywca tytułu Internetowego Samochodu Roku 2004 awansował na 13. lokatę. Pozostałe nowości, Renault Espace, Jeep Commander, Hyundai Accent oraz Hyundai Santa Fe, jak na razie zbyt krótko były w ofercie, by znacząco awansować w rankingu.
TABELA 1 ? TOP TEN mojeauto.pl ? najczęściej oglądane modele w kwietniu 2006
Miejsce | Zmiana | Modele samochodów | Punkty* |
1 | bez zmian | Honda Civic | 16983 |
2 | bez zmian | Skoda Fabia | 14587 |
3 | bez zmian | Ford Focus | 14001 |
4 | bez zmian | Fiat Grande Punto | 13566 |
5 | + 1 | Opel Astra III | 13078 |
6 | + 1 | Toyota Corolla | 12055 |
7 | + 5 | Toyota Yaris | 11721 |
8 | – 3 | Toyota Avensis | 11407 |
9 | + 4 | Opel Astra Classic II | 9679 |
10 | – 2 | Skoda Octavia | 9034 |
* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe
Pierwsza dziesiątka modeli jednoznacznie pokazuje, jaka marka w kwietniu cieszyła się największą popularnością. Mimo spadku o trzy pozycje Toyoty Avensis, to właśnie japońska marka zwyciężyła dość wyraźnie w tej kategorii. Na szczególne uznanie zasługuje awansująca o pięć pozycji nowa generacja Toyoty Yaris, która być może również włączy się do walki o najwyższe lokaty.
Dzięki bardzo dobrym wynikom uzyskanym przez obie generacje Astry, Opel znalazł się na drugim miejscu wśród marek. Kto wie, może w końcu uda się tej niemieckiej marce po raz pierwszy w historii rankingów Top Ten zdobyć tytuł najpopularniejszej. Na pozostałych pozycjach w kwietniowym rankingu doszło jedynie do drobnych, kosmetycznych zmian.
TABELA 2 ? TOP TEN mojeauto.pl ? najczęściej oglądane marki w kwietniu 2006
Miejsce | Zmiana | Marka | Punkty* |
1 | bez zmian | Toyota | 52274 |
2 | + 2 | Opel | 46107 |
3 | – 1 | Fiat | 45650 |
4 | – 1 | Volkswagen | 40784 |
5 | + 1 | Honda | 38457 |
6 | – 1 | Ford | 37382 |
7 | bez zmian | Mercedes | 37232 |
8 | bez zmian | Skoda | 30719 |
9 | + 1 | Renault | 29724 |
10 | – 1 | BMW | 28448 |
* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe
Cieszące się od kilku miesięcy dużym zainteresowaniem auta typu pickup, dzięki możliwości odliczenia przy ich zakupie pełnego VAT-u, w kwietniu nieco straciły na popularności. Wszystkie trzy znajdujące się w czołówce – Nissan Pickup, Mitsubishi L200 i Nissan Navara ? spadły w rankingu, choć nadal utrzymały wysokie lokaty w pierwszej dziesiątce. Nie wiadomo jeszcze, czy to jakaś bardziej trwała tendencja. W końcu przecież, sporych rozmiarów pickupy nie są idealnymi samochodami wykorzystywanymi w prowadzonej działalności gospodarczej.
A na samym szczycie można już się przyzwyczaić do obecności Mercedesa Sprintera (13 z rzędu zwycięstwo w rankingu), do którego powoli zbliża się drugi przedstawiciel marki z gwiazdą w logo ? model Vito (awans o 4 lokaty).
TABELA 3 ? TOP TEN mojeauto.pl ? najczęściej oglądane auta użytkowe w kwietniu 2006
Miejsce | Zmiana | Marka | Punkty* |
1 | bez zmian | Mercedes Sprinter | 2673 |
2 | bez zmian | Volkswagen Transporter | 2170 |
3 | + 2 | Ford Transit | 1930 |
4 | – 1 | Nissan Pickup | 1926 |
5 | + 4 | Mercedes Vito | 1860 |
6 | + 2 | Fiat Ducato | 1820 |
7 | bez zmian | Gaz Gazela | 1805 |
8 | – 4 | Mitsubishi L200 | 1761 |
9 | – 3 | Nissan Navara | 1680 |
10 | bez zmian | Volkswagen LT | 1269 |
* liczba punktów przyznana na podstawie analiz oglądalności stron poszczególnych wersji samochodów w serwisie Auta Nowe
Codziennie tysiące Internautów odwiedza strony internetowej platformy motoryzacyjnej mojeauto.pl w poszukiwaniu informacji na temat nowych samochodów dostępnych w Polsce. Używając ?konfiguratora samochodów? Internauci mogą zapoznać się z aktualną ofertą rynkową, cennikami samochodów, promocjami, mogą ?zbudować? interesujący ich samochód: wybierając markę, model, wersję oraz kolorystykę i wyposażenie dodatkowe. Wybory Internautów zliczane są w czasie przeglądania udostępnionej przez mojeauto.pl unikalnej bazy danych, zawierającej szczegółowe opisy samochodów nowych dostępnych na polskim rynku. W ten sposób powstaje comiesięczny ranking dziesiątki najpopularniejszych samochodów w polskim Internecie.
Raporty TOP TEN mojeauto.pl przygotowywane są od początku 2004 roku (od grudnia 2004r. zliczane są również ?głosy? użytkowników portalu Onet.pl). Przypomnijmy: w 2005 roku w rankingu Top Ten mojeauto.pl zwyciężył Ford Focus, otrzymując jedyny w polskim Internecie tytuł Internetowy Samochód Roku 2005. Za 2005 rok przyznana została także nagroda w kategorii Internetowy Samochód Użytkowy Roku 2005 dla Mercedesa Sprintera.
Firma InterNet Service S.A. powstała w 2000 r. Jest twórcą serwisu motoryzacyjnego mojeauto.pl. W latach 2000 – 2002 za jego pośrednictwem sprzedano niemal 3000 samochodów nowych o łącznej wartości ponad 95 milionów złotych. Od października 2002 roku do listopada 2003 roku przeprowadzony został proces przekształcenia serwisu mojeauto.pl z platformy transakcyjnej na informacyjną, w efekcie czego powstały nowe podserwisy: Auta Nowe, Auta Używane, Motofinanse, Motogazeta, Auto Firmowe, Flota, Autogaleria. Wśród najważniejszych partnerów mojeauto.pl wymienić należy kilkanaście instytucji finansowych, kilkadziesiąt firm z sektora motoryzacyjnego w tym Polską Izbę Motoryzacji, kilkaset salonów dealerskich i komisów samochodowych, firmy szkoleniowe i wydawnicze, Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych.