Serwis IDG.pl zajął 18 pozycję w rankingu dwudziestu najpopularniejszych witryn w Polsce (według badania Megapanel PBI/Gemius marzec 2005). Liczba odsłon w sieci wszystkich serwisów online wydawanych przez International Data Group Poland S.A. przekroczyła w tym okresie 17 mln.
2 438 998 – dokładnie tylu użytkowników odwiedziło w marcu br. serwisy internetowe wydawane przez International Data Group Poland S.A. Użytkownicy witryn należących do wydawnictwa stanowią już ponad 25% populacji wszystkich polskich internautów.
<
p>
Badanie Megapanel PBI/Gemius realizowane przez Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. i Gemius SA | ||||
Okres badania | 3/2005 | |||
Grupy celowe | ||||
Populacja | Populacja | 17 776 | ||
lp. | serwis | użytkownicy (real users) | odsłony | zasięg |
1. | IDG.pl | 1 509 452 | 7 982 386 | 15,81% |
2. | pcworld.pl | 744 310 | 4 338 298 | 7,79% |
3. | internetstandard.pl | 379 962 | 1 444 262 | 3,98% |
4. | zoom.idg.pl | 293 778 | 996 584 | 3,08% |
5. | gamestar.pl | 243 527 | 1 273 685 | 2,55% |
6. | networld.pl | 166 908 | 861 004 | 1,75% |
7. | computerworld.pl | 141 285 | 459 180 | 1,48% |
8. | digit.pl | 112 079 | 666 950 | 1,17% |
9. | kinodomowe.idg.pl | 107 547 | 343 174 | 1,13% |
10. | cxo.pl | 91 859 | 234 594 | 0,96% |
11. | cyber.com.pl | 52 988 | 128 668 | 0,55% |
12. | jobuniverse.pl | 38 738 | 122 217 | 0,41% |
13. | itpartner.pl | 34 260 | 83 876 | 0,36% |
14. | cyberjoy.pl | 28 766 | 95 590 | 0,30% |
razem | 2 438 998 * | 17 690 710 | 25,54% * | |
Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania Net Track SMG/KRC Poland Media S.A. |
„Tak znakomite wyniki internetowych mediów IDG na pewno ucieszą naszych Reklamodawców, którzy zyskają jeszcze większy zasięg na naszych witrynach” – uważa Dariusz Sokołowski, szef sprzedaży online w International Data Group Poland S.A. – „Możemy już zaoferować kampanie docierające do 25% internautów w Polsce! Zwiększenie zasięgu daje możliwość emitowania na witrynach IDG coraz bardziej kompleksowych kampanii opierających się na dotarciu do konkretnych grup demograficznych. W najbliższych planach mamy uruchomienie kilku nowych witryn i mamy nadzieje, że nasz zasięg jeszcze zdecydowanie wzrośnie” – dodaje Dariusz Sokołowski.
„Wzrost liczby użytkowników naszych witryn jest odzwierciedleniem coraz szerszego zainteresowania Polaków technologiami cyfrowymi, teleinformatyką, internetem, czyli rozwiązaniami, które już wpływają na nasze codzienne życie” – twierdzi Michał Kreczmar wydawca serwisów online w International Data Group Poland S.A. – „Przyszłość naszego kraju wymaga powszechnej dostępności technologii teleinformatycznych, bez znajomości których część naszej populacji stanie na krawędzi cyfrowej przepaści, od której przecież nie ma odwrotu. Misją IDG jest właśnie niesienie pomocy naszym Czytelnikom w celu polepszenia warunków ich codziennego życia za pomocą nowoczesnych technologii.”
Portal IDG.pl umacnia swoją pozycję. W ciągu miesiąca jego zasięg wzrósł z 13,37% do 15,81%. Szczególnie interesujące są wyniki portalu IDG.pl, gdy wziąć pod uwagę męską i żeńska grupę użytkowników. W męskiej części populacji witryna jest aż na 14 miejscu najpopularniejszych witryn w Polsce, ale i kobiety nie stronią od serwisu, gdyż w rankingu popularności serwisów wśród kobiecej części internautów IDG.pl mieści się w pierwszej dwudziestce.
IDG.pl jest też na 14 miejscu najpopularniejszych witryn w grupie wiekowej 25-34-latków, na 15 wśród 36-44-latków, na 14 wśród 45-54-latków i aż na dwunastej pozycji wśród osób powyżej 55 roku życia. Wśród osób z wykształceniem co najmniej średnim IDG.pl nie schodzi poniżej 16 miejsca najpopularniejszych witryn.
Sieci witryn należących do wydawnictwa International Data Group Poland S.A. gromadzi serwisy online dotyczące:
- technologii teleinformatycznych przeznaczonych dla użytkowników indywidualnych oraz korporacyjnych: IDG.pl, PC World Komputer, Computerworld, NetWorld, Digit, IT Partner,
- biznesu oraz zarządzania przedsiębiorstwami: CXO, CIO, CFO
- nowej gospodarki: Internet Standard
- elektroniki użytkowej: Kino Domowe, Zoom, Fotografia
- rozrywki i kultury: Cyber, GameStar, CyberJoy,
- rekrutacji dla branży IT: Jobuniverse
International Data Group Poland S.A., polski oddział największego na świecie, międzynarodowego koncernu wydawniczego w branży komputerowej – International Data Group – wydającego 300 czasopism oraz 400 serwisów online w 80 krajach świata. W Polsce IDG Poland wydaje witryny czasopism: Computerworld, PC World Komputer, NetWorld, CXO, CFO, CIO, Digit, Kino Domowe DVD, Zoom, GameStar serwisy online: Internet Standard, Cyber, CyberJoy, IT Partner, JobUniverse, Informator IT, Fotografia. International Data Group Poland S.A. jest również twórcą pierwszego polskiego portalu IT – IDG.pl. Sieć serwisów online wydawnictwa odwiedza miesięcznie już 2 mln 438 tysięcy użytkowników czyli ponad 25% wszystkich polskich internautów (według danych Megapanel PBI/Gemius z marca 2005).