Polacy chcÄ… korzystać z zaawansowanych usÅ‚ug telefonii komórkowej. Na razie na deklaracjach siÄ™ koÅ„czy, bo sÄ…dzimy, że sÄ… one zbyt drogie. Jednak interesujemy siÄ™ nimi niemal w tym samym stopniu co JapoÅ„czycy – Å›wiatowi liderzy korzystania z nowoczesnych technologii mobilnych.
Na razie tylko niewielka część spoÅ‚eczeÅ„stwa używa komórek do innych celów, niż poÅ‚Ä…czenia gÅ‚osowe i SMS-y. Mimo to, jesteÅ›my ciekawi nowinek bardziej niż Niemcy, Amerykanie i Brytyjczycy – takie wnioski pÅ‚ynÄ… z badania przeprowadzonego przez Ericsson Consumer & Enterprise Lab.
Grupa użytkowników komórek, która już w tej chwili regularnie korzysta z dodatkowych usÅ‚ug, poszukuje w sieci informacji, dzwonków, tapet, muzyki i gier. Najczęściej Å›ciÄ…gajÄ… je mÅ‚odzi ludzie, którzy wedÅ‚ug badaczy Ericssona sÄ… przyszÅ‚oÅ›ciÄ… rynku nowych usÅ‚ug mobilnych. To oni okreÅ›lajÄ…, co zyska popularność. WÅ‚aÅ›nie dziÄ™ki najmÅ‚odszym użytkownikom komórek takÄ… furorÄ™ zrobiÅ‚y SMS-y. Można spodziewać siÄ™, że w ten sam sposób popularność zyskajÄ… nowe usÅ‚ugi multimedialne.
SpecjaliÅ›ci wnioskujÄ…, że dziÄ™ki dużemu zainteresowaniu Polaków i WÄ™grów nowoÅ›ciami, oba te kraje sÄ… bardzo obiecujÄ…cymi rynkami dla branży telekomunikacyjnej. NajwiÄ™ksze szanse upatrujÄ… w serwisach oferujÄ…cych możliwość pobrania plików muzycznych bezpoÅ›rednio na telefon. Mamy najwyższy wskaźnik akceptacji takiej usÅ‚ugi wÅ›ród wszystkich badanych krajów! Pod tym wzglÄ™dem wyprzedzamy nawet Wielka BrytaniÄ™ – kraj, który w Europie od kilku lat byÅ‚ najbardziej otwarty na możliwoÅ›ci oferowane przez nowe technologie. Polscy użytkownicy komórek na czele pożądanych usÅ‚ug stawiajÄ… również SMS-y gÅ‚osowe oraz serwisy lokalizacyjne, takie jak GPS.
Dlaczego na razie w wypadku wiÄ™kszoÅ›ci Polaków koÅ„czy siÄ™ na deklaracjach? Ponad poÅ‚owa badanych uważa, że tego typu usÅ‚ugi sÄ… bardzo drogie. Jedna trzecia sÄ…dzi, że zbyt trudne jest znalezienie interesujÄ…cych ich treÅ›ci do pobrania na telefony komórkowe.