Wiadomości branżowe

Folkor mojego regionu – finał konkursu

13 czerwca w gmachu Senatu RP odbędzie się uroczystość zakończenia drugiej edycji konkursu „Folklor mojego regionu” oraz wręczenia nagród laureatom. Konkurs organizowany był przez Program Interkl@sa oraz Fundację Wspomagania Wsi.  Konkurs, o charakterze ogólnopolskim, skierowany był do uczniów szkół podstawowych, gimnazjów oraz szkół ponadgimnazjalnych. Prace konkursowe, w postaci stron internetowych, wykonane zostały przez zespoły uczniowskie pracujące pod kierunkiem nauczycieli.  Uczniowskie serwisy prezentują folklor regionu, w którym znajduje się szkoła ze szczególnym uwzględnieniem opisu ludowej twórczości artystycznej – czyli muzyki (pieśni i przyśpiewki, tańce, stroje regionalne), literatury (baśnie, podania ludowe, przysłowia), sztuki i zdobnictwa (typowe budynki, skanseny, przedmioty codziennego użytku), a także zwyczajów ludowych. Zebrane materiały są ilustrowane zdjęciami i rysunkami. Każda praca została przygotowana w minimum dwóch wersjach językowych.  Cele konkursu, czyli poszerzenie wiadomości uczestników o folklorze regionu, w którym znajduje się szkoła, udoskonalenie umiejętności

13 czerwca w gmachu Senatu RP odbędzie się uroczystość zakończenia drugiej edycji konkursu ?Folklor mojego regionu? oraz wręczenia nagród laureatom. Konkurs organizowany był przez Program Interkl@sa oraz Fundację Wspomagania Wsi.

 

Konkurs, o charakterze ogólnopolskim, skierowany był do uczniów szkół podstawowych, gimnazjów oraz szkół ponadgimnazjalnych. Prace konkursowe, w postaci stron internetowych, wykonane zostały przez zespoły uczniowskie pracujące pod kierunkiem nauczycieli.

 

Uczniowskie serwisy prezentują folklor regionu, w którym znajduje się szkoła ze szczególnym uwzględnieniem opisu ludowej twórczości artystycznej ? czyli muzyki (pieśni i przyśpiewki, tańce, stroje regionalne), literatury (baśnie, podania ludowe, przysłowia), sztuki i zdobnictwa (typowe budynki, skanseny, przedmioty codziennego użytku), a także zwyczajów ludowych. Zebrane materiały są ilustrowane zdjęciami i rysunkami. Każda praca została przygotowana w minimum dwóch wersjach językowych.

 

Cele konkursu, czyli poszerzenie wiadomości uczestników o folklorze regionu, w którym znajduje się szkoła, udoskonalenie umiejętności zbierania i selekcji informacji na określony temat oraz umiejętności pracy w zespole zostały osiągnięte. Zaprezentowanie zebranych informacji w wybranym języku obcym: angielskim, niemieckim, francuskim lub rosyjskim pozwala dodatkowo na promowanie regionu za granicą.

 

Zaletą konkursu było także doskonalenie wiedzy i umiejętności informatycznych, zastosowanie różnych technik, w celu otrzymania ciekawej i czytelnej strony WWW. Prace konkursowe wzbogacone są często plikami dźwiękowymi, krótkimi filmami, a także animacjami.

 

Do konkursu zgłosiło się 128 zespołów szkolnych, jednak wiele szkół nie sprostało wymaganiom konkursu. Ostatecznie 59 szkół zdołało przygotować prace konkursowe (w tym: 23 szkoły podstawowe, 24 gimnazja i 12 szkół ponadgimnazjalnych).

 

Jury oceniając prace konkursowe zwracało uwagę na pomysłowe przedstawienie zebranych wiadomości, zastosowanie technik interaktywnych, dbałość o poprawność językową, a także na sposób opisania materiałów źródłowych wykorzystywanych w pracy konkursowej. Od strony technicznej jurorzy punktowali czytelność i estetykę pracy – ilustracje, kolorystykę, łatwość dotarcia do dalszych informacji, a także szybkość ładowania i poprawność wyświetlania przygotowanych stron.

A to już wiesz?  Volvo Car Group i Ericsson wprowadzają na rynek sieciowe usługi samochodowe

 

Więcej informacji oraz prace konkursowe: www.interklasa.pl

 

Uroczystość finałowa odbędzie się 13.06.2005 roku (poniedziałek) w Senacie RP (sala nr 217). Początek o godz. 12.00. Zapraszamy serdecznie Przedstawicieli Mediów do udziału w uroczystości!

Źródło Fundacja – Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy