Wiadomości branżowe

Bardzo dobre półrocze NetSprint.pl

NetSprint.pl podsumował pierwsze, bardzo dobre półrocze – spółka po raz kolejny zanotowała wzrost przychodów, dynamicznie rozwija unikalne usługi i funkcjonalności, a przede wszystkim weszła w skład międzynarodowej grupy ORKLA MEDIA.Przychody spółki wzrosły o 60% w stosunku do analogicznego okresu roku 2005 i wyniosły 2,830 mln zł. Zysk brutto wyniósł 175 tys. zł. Źródłem wzrostu były przede wszystkim stale rosnąca sprzedaż reklamy kontekstowej – zarówno Linków Sponsorowanych w wyszukiwarce NetSprint i WP.pl, jak i Boksów Adkontekst w sieci Partnerów Adkontekst oraz rozwiązań wyszukiwawczych dla korporacji. Najważniejszym wydarzeniem w pierwszym półroczu było przejęcie 90,32% udziałów w NetSprint.pl przez międzynarodowy koncern medialny ORKLA MEDIA, do tej pory obecny na polskim rynku mediów tradycyjnych, jako współwłaściciel dziennika „Rzeczpospolita” i 13 dzienników lokalnych. Władze spółki liczą, że transakcja zaowocuje m.in. lepszym dotarciem do reklamodawców działających lokalnie oraz wzmocnieniem pozycji NetSprinta jako wiodącej firmy wyszukiwawczej w naszej

NetSprint.pl podsumował pierwsze, bardzo dobre półrocze ? spółka po raz kolejny zanotowała wzrost przychodów, dynamicznie rozwija unikalne usługi i funkcjonalności, a przede wszystkim weszła w skład międzynarodowej grupy ORKLA MEDIA.

Przychody spółki wzrosły o 60% w stosunku do analogicznego okresu roku 2005 i wyniosły 2,830 mln zł. Zysk brutto wyniósł 175 tys. zł. Źródłem wzrostu były przede wszystkim stale rosnąca sprzedaż reklamy kontekstowej ? zarówno Linków Sponsorowanych w wyszukiwarce NetSprint i WP.pl, jak i Boksów Adkontekst w sieci Partnerów Adkontekst oraz rozwiązań wyszukiwawczych dla korporacji.

Najważniejszym wydarzeniem w pierwszym półroczu było przejęcie 90,32% udziałów w NetSprint.pl przez międzynarodowy koncern medialny ORKLA MEDIA, do tej pory obecny na polskim rynku mediów tradycyjnych, jako współwłaściciel dziennika ?Rzeczpospolita? i 13 dzienników lokalnych. Władze spółki liczą, że transakcja zaowocuje m.in. lepszym dotarciem do reklamodawców działających lokalnie oraz wzmocnieniem pozycji NetSprinta jako wiodącej firmy wyszukiwawczej w naszej części Europy.

Nie mniej ważny w życiu największej polskiej wyszukiwarki był konsekwentny rozwój koncepcji ?inteligentnej wyszukiwarki?, zakładającej uporządkowanie zasobów znajdujących się w polskiej sieci tak, aby na większość zapytań użytkowników dostarczać im oczekiwane informacje już na stronie wynikowej. Efektem prac rozwojowych jest prezentowanie w wynikach wyszukiwania konkretnych odpowiedzi na zapytania użytkowników, zarówno w serwisie NetSprint, jak i w wyszukiwarce WP.

Użytkownicy korzystający z serwisu NetSprint.pl mogą też korzystać z wielu innych unikalnych funkcjonalności. Dzięki pierwszej w Polsce wyszukiwarce aktualności mogą przeszukiwać już niemal 200 najbardziej opiniotwórczych serwisów internetowych, których treść jest indeksowana, co 15 minut. Dodatkowo, każdy bezpłatnie może korzystać z usług NetSprint Donosiciela i otrzymywać emailem informacje dotyczące interesujących go zagadnień.

Artur Banach, Prezes Zarządu NetSprint.pl komentuje dokonania spółki w pierwszym półroczu ? Pierwsze sześć miesięcy tego roku było dla nas bardzo intensywne, a zarazem bardzo udane. Dzięki wysiłkowi całego zespołu udało nam zwiększyć przychody, wprowadzić nowe mechanizmy i stale rozwijać te istniejące, a trzeba pamiętać, że równocześnie finalizowaliśmy przejęcie NetSprint przez ORKLA MEDIA i rozpoczynaliśmy współpracę ze spółkami grupy.

A to już wiesz?  Szpital Medicover umożliwi płatność w bitcoinach

Duży wpływ na wyniki miał sukces stworzonego wspólnie z WP systemu reklamy kontekstowej ? Adkontekstu. Zasięg witryn korzystających z systemu w maju na poziomie 79,95 % (na podstawie Megapanel PBI/Gemius ) połączony z rozliczeniem płatności za kliknięcia jest atrakcyjny dla coraz większej liczby reklamodawców. W najbliższym czasie planujemy kolejne kroki, które mamy nadzieje pozwolą na wykrojenie jeszcze większego kawałka tortu reklamy kontekstowej dla NetSprint i Wirtualnej Polski ? dodaje Artur Banach.

Jeżeli chodzi o rozwój wyszukiwarki, to kluczowe jest wprowadzenie wersji beta mechanizmu odpowiedzi w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu rozwiązaniu użytkownik szybciej niż w innych wyszukiwarkach może dotrzeć do szukanych informacji, co ma kluczowe znaczenie przy rosnących zasobach sieci – kontynuuje Artur Banach. ? Oczywiście nie jest to nasze ostatnie słowo – intensywnie pracujemy nad nowymi rozwiązaniami dla Użytkowników wyszukiwarki. Wierzymy, że pozwolą one nam systematycznie umacniać naszą pozycję rynkową.

Więcej informacji o wyszukiwarce: http://www.netsprint.pl.

NetSprint koncentruje się na tworzeniu precyzyjnych i wydajnych systemów wyszukiwawczych. Obecny jest na rynku polskim i litewskim. W Polsce jest dostępny na www.netsprint.pl, Wirtualnej Polsce, ponad 140 dużych serwisach internetowych oraz kilku tysiącach witryn amatorskich. Oferuje również rozwiązania do przeszukiwania zasobów korporacyjnych, m.in. NetSprint Intranet i NetSprint Site.

Wyszukiwarka NetSprint jest dwukrotnym zwycięzcą konkursu „Teraz Internet” w kategorii „Baza danych, katalogi, wyszukiwarki. Spółka zajęła również siódme miejsce w kategorii Rising Stars prestiżowego rankingu Fast 50 najszybciej rozwijających się firm technologicznych w Europie Środkowej.

Właścicielem NetSprint.pl jest międzynarodowa grupa medialna ORKLA Media.

 

Źródło NetSprint.pl. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy